Het scrabblespel heeft al nooit tot mijn favoriete bezigheden behoord, en dit geldt evenzeer voor het ervan afgeleide internet-spelletje ‘Wordfeud’. Toch speel ik het wel eens met Juul, mijn oudste dochter, tot ons beider genoegen naar ik hoop, maar ook nu weer moet ik soms een heftige teleurstelling verwerken. Zoals afgelopen week, toen Juul het woord ‘brandertjes’ had neergelegd en ik tot mijn grote vreugde de nodige letters had om er ‘neusbrandertjes’ van te maken! Helaas, het werd afgekeurd door de op Angelsaksische leest geschoeide uitgever van het spel, die zich niet laat leiden door de Dikke van Dale, want daar staat het gewoon in.

images79XXFNN5

7 gedachten over “Het scrabblespel heeft al nooit tot mijn favoriete bezigheden behoord, en dit geldt evenzeer voor het ervan afgeleide internet-spelletje ‘Wordfeud’. Toch speel ik het wel eens met Juul, mijn oudste dochter, tot ons beider genoegen naar ik hoop, maar ook nu weer moet ik soms een heftige teleurstelling verwerken. Zoals afgelopen week, toen Juul het woord ‘brandertjes’ had neergelegd en ik tot mijn grote vreugde de nodige letters had om er ‘neusbrandertjes’ van te maken! Helaas, het werd afgekeurd door de op Angelsaksische leest geschoeide uitgever van het spel, die zich niet laat leiden door de Dikke van Dale, want daar staat het gewoon in.

    • Het is in ieder geval geen Nederlander. Je krijgt om de haverklap de melding: this word is not in our dictionary, bij een gewoon Nederlands woord. Daarom speel ik het alleen nog maar met Juul.

      • Vandaar.
        Om WF naar behoren te spelen zou voor elke taal of ieder land een aangepast woordenboek nodig zijn, een ondoenljke zaak voor de provider of wie het uitbrengt..
        Terug naar scrabble dan maar? Daar heb ik veel mooie herinneringen aan maar had het nadeel dat deelnemers lijfelijk aanwezig moesten zijn.

  1. Scrabble bezorgt me nog altijd een schuldgevoel want mijn man was er dol op en ik had er geen geduld voor. Toen hij bedlegerig werd speelde ik wel eens om hem te plezieren maar hij merkte wel dat ik er niet met hart en ziel bij was. Ik zou er aardig wat voor over hebben om nog eens met hem te scrabbelen!

Plaats een reactie